10 klasterio ,,LATIA eksporto plėtra“ narių pasauliui pristatys lietuviškus gaminius

Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos (LATIA) inicijuotas klasteris ,,LATIA eksporto plėtra“ pasauliui pristatys lietuviškus aprangos ir tekstilės gaminius. LATIA projektu ,,LATIA eksporto plėtra“, kuris vyksta iki 2021 m., tikimasi trečdaliu padidinti lietuviškos kilmės eksportą.

„Projektą inicijavome 2019 m., matydami, kad Lietuvos aprangos ir tekstilės sektorius patiria ne geriausius laikus ir susiduria su daug iššūkių.  COVID-19  situaciją šį poreikį dar sustiprino, tikime, kad kartu galime įveikti esamus iššūkius ir sudominti pasaulį išskirtine lietuviška produkcija“, – teigia Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos prezidentas Kęstutis Daukšys.

LATIA projektas ,,LATIA eksporto plėtra“ siekia plėtoti LATIA – kaip klasterio – lietuviškos produkcijos eksportą tikslinėse rinkose. Tikslui pasiekti pasitelkiamas uždavinys: plėtoti LATIA – kaip klasterio – lietuviškos produkcijos eksportą, įsitraukiant į tarptautines tinklų grandines, pristatant produkciją užsienio paroduose ir įgyvendinant aktyvias rinkodaros priemones.

Klasteryje dalyvaujančios įmonės, – UAB „LTM Garments“, UAB „Sabalin“, Algirdo Valiuškio įmonė, „Eustilija“, UAB „Mittet“, UAB „Textilis“, UAB „Vitameda“, UAB „Šilta mada“, MB „Dizaino vėjas “, UAB „Kanta Sport“ iki šiol Lietuvos ir tarptautinėje rinkoje pardavinėjo tik savo gaminamą produkciją ir teikė specializuotas paslaugas. Klasterio ,,LATIA eksporto plėtra“ pagalba, minėtos įmonės konsoliduoja savo jėgas, rinkai pristatydamos unikalią produkcijos liniją.

Projekte dalyvaujančių 10 Lietuvos aprangos ir tekstilės sektoriaus įmonių eksporto apimtys per metus siekia 20,98 mln. Eur. Sėkmingai įgyvendinus projektą – per ateinančius trejus metus – šias eksporto apimtis planuojama dar padidinti maždaug trečdaliu. Gamyba skirta pasiekti pagrindinius drabužių ir tekstilės gaminių pirkėjus ir pirkėjus svarbiausiose Europos, JAV ir Kinijos šalyse.

Klasterio ,,LATIA eksporto plėtra“ pagrindinis tikslas – plėtoti didesnės lietuviškos pridėtinės vertės prekes ir paslaugas bei eksportą į tikslines eksporto rinkas.

Lietuvos statistikos departamento 2020 m. duomenimis, lietuviškos kilmės tekstilės medžiagos ir tekstilės dirbinių eksportas 2019 m. sausį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, sumažėjo ir siekė 63,783 mln. Eur.

Klasterio narių tvirtinimu, jų produkcija ir veiklos kryptis yra gana skirtingos, o vienija jas tai, kad veikia tame pačiame sektoriuje. Todėl nuspręsta gaminti ne vieną unikalią produkcijos liniją. Kartu tai padės suvienyti skirtingus užsakovus ir partnerius.

Klasterio veiklos vykdomos dalinai finansuojant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

arrow